c8ec8f95c828b67fd314b2ad600ddbc4

Cristina Znagovanu și Adelina Nucă, două tinere din Chișinău, au transformat o pasiune personală într-o mică afacere de succes. De câteva luni, prietenele cresc lalele olandeze într-un mod inovator, folosind un sistem hidroponic pe apă, iar rezultatele sunt mai mult decât promițătoare.

Această abordare neobișnuită pentru cultivarea florilor le permite să aibă control asupra tuturor factorilor care influențează creșterea plantelor, de la umiditate și lumină până la temperatură și chiar vânt, transmite Jurnaltv.md.

„Vara ne-am gândit că vrem să dăm o șansă țării noastre și să rămânem aici, pentru că totuși, ca acasă, nu este nicăieri”, povestește Cristina Znagovanu despre dorința lor de a începe acest proiect în Moldova.

După ce au căutat informații pe rețelele de socializare, au descoperit un importator local care colabora cu producători din Olanda, iar astfel au obținut bulbi de lalele de calitate.

În sera lor, tinerele cresc 12 specii de lalele, disponibile într-o paletă diversă de culori. Ce este cu adevărat special la această afacere este faptul că florile nu sunt cultivate în pământ, ci în apă, printr-un sistem hidroponic care le permite să monitorizeze constant starea plantelor.

„Am ales acest sistem de creștere pentru că este mai vizibilă evoluția plantelor. Vedem ceapa, starea ei, vedem starea apei, cât de curată sau murdară este”, explică Adelina Nucă.

Deși sunt la început, tinerele se confruntă cu provocări. Lalelele, la fel ca în cazul cultivării tradiționale, pot dezvolta anumite boli dacă nu sunt îngrijite corespunzător.

„Dacă nu este suficientă umiditate, ele pot dezvolta o boală și pot crește jumătate bine, iar cealaltă jumătate poate fi goală în interior”, adaugă Cristina. Acesta este un experiment pentru ele, un mod de a învăța din greșeli și de a îmbunătăți procesul pe măsură ce afacerea crește.

Interesul pentru produsele lor a fost rapid. Primele solicitări au venit deja, iar lalelele lor au fost apreciate nu doar de clienți, ci și de un expert olandez.

„Domnul de la care noi cumpărăm bulbii lucrează cu un olandez, care a dorit să vadă cum creștem lalelele. El a venit în seră și a fost foarte încântat de rezultate, spunând că pentru primul an, totul este la nivel. Ne-am bucurat enorm să auzim acest lucru”, povestește Cristina.

Tinerele speră că acest prim an va fi doar începutul și, dacă vânzările vor continua să meargă bine, vor extinde afacerea în anii următori. De asemenea, dacă totul decurge conform planului, ele intenționează să comande mai multe lalele pentru a satisface cererea în creștere.

oua 900x505

Statele Unite se confruntă cu o criză severă a ouălor, provocată de o epidemie extinsă de gripă aviară care a decimat populațiile de păsări de curte. Această situație a dus la creșteri semnificative ale prețurilor, raționalizare în magazine și dificultăți pentru consumatori și afaceri, notează bani.md referitor la avinews.com.

Epidemia, începută în 2022, a afectat aproape 129 de milioane de păsări în SUA, reducând drastic producția de ouă. Virusul s-a răspândit în peste 970 de efective din 17 state, provocând perturbări majore în lanțul de aprovizionare. Departamentul american al Agriculturii (USDA) depune eforturi pentru a izola virusul, însă efectele rămân severe.

Pentru a stabiliza piața, Turcia a început să exporte 15.000 de tone de ouă către SUA, echivalentul a 33 de milioane de kilograme. Acest acord preliminar, valabil până în iulie 2025, va aduce Turciei venituri de 26 de milioane de dolari.

Conform indicelui prețurilor de consum, prețul ouălor în SUA a crescut cu 15,2% din decembrie până în ianuarie. În decembrie, o duzină de ouă mari de categoria A avea un cost mediu de 4,95 dolari, față de 4,15 dolari luna precedentă. În California, prețul a atins un record de 9,17 dolari pentru 12 ouă (14,24 MDL per bucata), pe 14 februarie.

Această criză evidențiază fragilitatea lanțurilor de aprovizionare și dependența pieței de soluții externe pentru a evita escaladarea prețurilor. Importurile din Turcia reprezintă o măsură temporară, însă experții avertizează că este necesară o restructurare a producției interne pentru a preveni viitoare crize.

рока молдова

ROCA Industry, primul holding românesc specializat în producția materialelor de construcţii, deţinut majoritar de compania de private equity ROCA Investments, anunţă investiţii totale de peste 6,5 milioane euro realizate în operaţiunile din Republica Moldova, de la preluarea Terra Impex de către BICO Industries. Capacitatea actuală de producţie a Terra este de 37 milioane mp/an de plasă din fibră de sticlă pentru termosisteme, exportate în România, Ucraina şi ţări din spaţiul UE.

„ROCA Industry, holdingul industrial de materiale de construcţii, listat pe piaţa principală a Bursei de Valori Bucureşti, îşi continuă activităţile strategice regionale, cu investiţii deja realizate în valoare totală de peste 6,5 milioane euro în operaţiunile holdingului din Republica Moldova”, anunţă grupul, scrie cursdeguvernare.ro.

Terra face parte din portofoliul holdingului prin intermediul companiei BICO Industries, deţinută direct de ROCA Industry.

Grupul BICO a intrat pe piaţa din Republica Moldova în 2022 prin achiziţia producătorilor de plasă din fibră de sticlă Europlas şi Terra, care ulterior au fuzionat, formând o entitate consolidată sub brandul Terra. Această fuziune strategică a avut ca obiectiv creşterea capacităţii de producţie, optimizarea operaţiunilor şi extinderea prezenţei regionale a holdingului.

Compania consolidată Terra numără 185 de angajaţi în R. Moldova şi şi-a extins semnificativ capacitatea de producţie la 37 milioane de metri pătraţi anual. Obiectivul pentru 2025 vizează mărirea capacitaţii de producţie, pentru a transforma compania într-un pilon de referinţă la nivel regional.

„Aceste investiţii fac parte din parcursul de construcţie al unor campioni regionali competitivi pe pieţele internaţionale, pe care ROCA şi l-a asumat. Astfel, compania noastră, BICO Industries, deja prezentă în Republica Moldova prin Terra, îşi continuă dezvoltarea ca parte integrantă a viziunii holdingului. Ne propunem să continuăm planul de investiţii în tehnologizare şi digitalizare şi să transformăm fabrica din Vulcăneşti în cel mai mare producător de plase din fibră de sticlă din Europa de Est. Ne bucurăm că iniţiativele de investiţie sunt susţinute în Republica Moldova şi prin programe guvernamentale şi analizăm activ posibilităţi de extindere aici şi pentru alte companii din portofoliul nostru, urmărind să replicăm modelele de succes şi să valorificăm sinergiile existente”, a declarat Ionuţ Bindea, senior investment manager ROCA Investments şi preşedinte al CA ROCA Industry.

Fabrica Terra din Vulcăneşti a trecut prin procese semnificative de modernizare, cu investiţii pentru instalarea unui nou echipament de producţie tricot, cu o capacitate de 10 milioane de metri pătraţi anual, finalizate în 2023. În prezent, compania îşi exportă produsele în România, Ucraina şi ţări din spaţiul comunitar european, reorientându-şi strategic focusul pe piaţă.

„Republica Moldova, ca şi România, are nevoie de investiţii sistemice, care să susţină o dezvoltare economică solidă şi de durată. Investiţiile de private equity reprezintă un catalizator important în acest proces, aducând nu doar capital, ci şi expertiză în implementarea unor strategii de creştere cu viziune regională. Este un model de dezvoltare care creează valoare pentru toate părţile implicate – generează beneficii economice pentru stat, este atractiv pentru investitori şi contribuie direct la bunăstarea comunităţilor locale,” a declarat Anca Maniţiu, senior investment manager Impetum Management.

ROCA Industry este un holding deţinut majoritar de compania de private equity ROCA Investments.

ROCA Industry deţine direct un portofoliu de 5 jucători semnificativi din domeniul construcţiilor: BICO Industries (primul şi cel mai mare producător naţional de plasă din fibră de sticlă şi singurul producător autohton de armături din fibră de sticlă), Evolor (unul dintre cei mai mari jucători din industria de producţie de vopsele şi lacuri), DIAL (producător de produse din fir metalic), Electroplast (unul dintre cei mai importanţi producători de cabluri electrice), Velta Doors (cel mai mare producător român de uşi destinate construcţiilor rezidenţiale, rezultat al fuziunii Eco Euro Doors cu Workshop Doors).

755816536716423

Președintele SUA, Donald Trump, a denunțat o serie de programe de finanțare externă prin intermediul Agenției americane pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și a altor instituții, oferind ca exemple, printre altele, cazuri de asistență politică în Republica Moldova și India.

Prezent la o conferință a Institutului pentru Inițiative de Investiții Viitoare (FII Institute) în Miami, Florida, Donald Trump a dat asigurări că va încerca să diminueze cheltuielile guvernamentale, scrie gandul.ro.

”În patru săptămâni, noi am realizat mai mult decât alte administrații au realizat în patru ani. În prima zi a mandatului, eu am impus blocarea imediată a angajărilor federale, blocarea reglementărilor federale și a asistenței externe. Am semnat un ordin prin care am creat Departamentul pentru Eficiență Guvernamentală”, a afirmat președintele SUA.

”Vă prezint câteva exemple despre locurile în care mergeau banii dvs. înainte de venirea mea. Sunt luate aleatoriu, dar există exemple mult mai grave decât acestea. Patruzeci și două de milioane de dolari pentru modificări sociale și comportamentale în Uganda. Patruzeci de milioane înseamnă multe reclame în ziare din Uganda”, a precizat Trump.

Președintele SUA a oferit ca exemplu și programele de asistență pentru Serbia, Republica Moldova și India.

”Paisprezece milioane pentru îmbunătățirea achizițiilor publice în Serbia și 486 de milioane de dolari pentru consorțiul alegerilor și consolidarea proceselor electorale, 22 de milioane de dolari pentru participarea politică în Republica Moldova și 21 de milioane de dolari pentru încurajarea prezenței la urne în India. De ce este necesar să cheltuim 21 de milioane pentru participarea la vot în India?! Douăzeci și unu de milioane! Cred că încercau să obțină alegerea altcuiva. Ar trebui să transmitem acest lucru Guvernului indian”, a subliniat Trump.

”Toate aceste fraude s-au încheiat acum. În plus, în ultima lună, practic am eliminat Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională (USAID), care finanța o mare parte a acestei nebunii”, a dat asigurări președintele SUA.

женщины в сельском хозяйстве

PRIAeventsși AIPA,având ca parteneri principali pe Kaufland Moldova, FNF și Moldova Fruct, vă invită să luați parte la Pria Gala Femeilor în Agricultură în Republica Moldova în data de 7 martie 2025, începând cu ora 9:30, în Chișinău, de această dată, chiar in luna femeii și foarte aproape de Ziua Internațională a Femeii.

Surpize, flori și multe altele le vor întâmpina pe femeile în agricultură și industria alimentară din Moldova la PRIA GALA FEMEILOR IN AGRICULTURA!

Pentru prima dată, în Republica Moldova, PRIAevents a organizat in 2022 UNICA Gala a Femeilor în Agricultura Moldovei! Suntem onorați că PRIAevents este prima și singura care organizează acest eveniment în Moldova, ajuns acum la ediția a 3-a.

Mulțumim partenerilor media principali: AGROBIZNES.MD, AGRO TV Moldova și AGROEXPERT și partenerilor media Agro Media, Diez, Gazeta Satelor, Zugo,Telegraph, Mybusiness.md, Gazeta de Chișinău și Unica.md.

Multumim, de asemenea asociațiilor partenere : Moldova Fruct, Asociația MOVCA, NGO BIOS, Asociația Fermierilor-Producatori de Lapte, AFPMDD, Asociația Republicană a Medicilor Veterinari din Moldova, Bacifera, Asociația Patronală a Avicultorilor din Moldova, AFAM, Incubatorul de Afaceri Cahul, Asociatia Oamenilor de Afarceri Next, Grapes from Moldova, AJMTEM.

Este un eveniment unic, care mai ales in acest an, în premieră, este conceput pentru a celebra și aplauda realizările remarcabile ale acelor femei care aduc o contribuție semnificativă la agricultura din Republica Moldova, care sunt exemple de urmat.

Astfel, vom organiza unul dintre cele mai importante și mai inedite evenimente destinate agriculturii și creșterii acesteia, dar si dezvoltării afacerilor femeilor din Republica Moldova în agricultură și domenii conexe din acest an.

Totodată, intr-un panel înaintea ceremoniei de decernare a premiilor Galei Femeilor din Agricultura, dezbatem alături de fermieri, autorități și companii conexe temele cele mai

importante, găsim cele mai bune soluții pentru aceste momente de încercare, dar descoperim și oportunitățile pe care le pot avea.

PRIA GALA FEMEILOR În AGRICULTURĂ va avea loc la într-o locație deosebită în Chișinău și vă invităm să participați. Veti gasi detalii complete pe www.priaevents.ro, iar pentru participare gratuită va rugam sa trimiteti un email la sau compeltați:

Agricultura este vitală pentru întreaga lume. Republica Moldova acordă o atenție deosebită acestui sector, cel mai important al economiei sale.

Fermierii au unul dintre cele mai importante roluri pentru omenire și pentru economie.

De aceea, vom răspunde la întrebările: Cum îl putem crește? Cum putem ajuta femeile fermier ? Care sunt poveștile lor de succes? Cu ce provocări se confruntă în această perioadă femeile în agricultură? Ce oportunități își pot crea? Cum pot exporta din Republica Moldova spre România sau spre alte țări Europene? Cum putem digitaliza agricultura?

AGENDA

09,30-10,00 – Înregistrarea participanților


10,00 – 11,45 – Panel de dezbatere teme importante pentru agricultura Moldovei

11,45- 12,30: Ceremonia PRIA GALA FEMEILOR ON AGRICULTURA MOLDOVEI

12,30 -13,30 – Networking Cocktail

Lectorii invitați:

  • Ludmila Catlabuga, Ministra Agriculturii și Industriei Alimentare
  • Diana Coșalîc, Director Adjunct, AIPA
  • Oana Lungu, Director Achiziții Kaufland Romania și Moldova
  • Valeriu Cosarciuc, Președinte, Federația Națională a Fermierilor
  • Nadejda Diaconu, Manager Sisteme Integrate, ISM
  • Irina Țerigradean, șefă, Direcția conformitate politici în domeniul eficiență energetică și valorificarea surselor de energie regenerabilă, Centrul Național pentru Energie Durabilă
  • Femei fermier din mai multe ramuri ale agriculturii
  • Representant banca
  • Representant companie asigurari
  • Representant companie transport
  • Representant companie distributie

Moderator: Raluca Voivozeanu, CEO, PRIAevents

Temele pe care le vom aborda sunt: - Care este rolul statului si al organizațiilor sale pentru companiile din agricultură deținute de femei– ferme, procesatori si producători? - Care este bilanțul pentru 2024? Cum prevedem că va fi anul agricol 2025? - Cum ne putem pregăti din timp ca sa fie un 2025 cu mai multe rezultate pentru doamnele din agricultură? - Folosirea tehnologiei pentru a eficientiza costurile în procesul de producție agricolă -Agricultura bio. Se poate dezvolta mai repede? -Ce domenii au ales doamnele din agricultură ? -Cum susțin retailerii femeile în agricultură? -Ce provocări și ce oportunități sunt pentru femeile din agricultură în această perioadă in Republica Moldova? -Granturile sau alte modalități de finanțare pentru femeile fermier -Ce spun consultanții si avocații? Cum pot ajuta prin expertiza lor? -Cum sunt finanțate doamnele din agricultura care sunt la început de drum, micro și mijlocii, dar întreprinderile mari? -Cum se face pregătirea forței de munca în acest domeniu? -Rolul asociațiilor pentru femeile în agricultura De ce au nevoie pentru a-și crește afacerile? -Care sunt poveștile lor de succes? Cum au învățat să facă business și cum ne pot împărtăși din experiența lor? -Care este rolul cercetării? Dar al instituțiilor de învățământ?

Despre Gala femeilor în Agricultură

Pria Gala Femeilor în Agricultura din Republica Moldova in fiecare an comunitatea agricolă moldoveană într-o ceremonie extrem de prestigioasă transmisa în direct dintr-o locație de top din Chișinău. De această dată, în lumina reflectoarelor se vor afla doamnele care activează în agricultură și domenii conexe. Premiile recunosc și recompensează excelența, încurajează inovarea și creează un mediu de lucru care inspiră creativitatea și schimbul de bune practici. Apreciem, de asemenea, crearea locurilor de muncă, implicarea în comunitate, tinerele fermiere, femeile din agricultură. Pentru câștigătoare, primirea unui astfel de premiu, mai ales în aceasta perioadă, când activitatea fermierilor este una de importanță crucială, este un moment foarte special. Pria Gala Femeilor în Agricultura din Republica Moldova este un eveniment major pentru agricultură și o sărbătoare a tot ceea ce este minunat în agricultura moldoveană. Este UNICA gală destinată doamnelor din agricultura Moldovei!

Cu o experienţă de peste 12 ani în organizarea evenimentelor premium, echipa PRIAevents este recunoscută pentru organizarea evenimentelor bine documentate din cele mai reprezentative sectoare ale economiei în România, Moldova și Bulgaria.

Veți avea ocazia să întâlniți cei mai importanți lectori din domeniu, dar și să faceți schimb de opinii și experiență cu participanții preocupați de aceleși subiecte ca voi. Exemplele, studiile de caz și n outățile vor fi adevărate surse de învățare și dezvoltare pentru activitatea pe care o desfăsurați.

Detalii complete veți găsi pe www.priaevents.ro.

_______________________________________________________________________________

Pentru confirmare va rugăm doar sa completati https://priaevents.ro/confirmare-pria-gala-femeilor-in-agricultura-moldova-7-martie-2025/

Banca Transilvania e1718216757201 1536x865

Banca Transilvania lansează un avertisment clienților în privința tentativelor de fraudă online. Potrivit instituției bancare, numărul acestora a crescut în ultima vreme. Ce le recomandă clienților?

Banca Transilvania avertizează clienții: Crește numărul tentativelor de fraudă online

Banca Transilvania a emis un avertisment important pentru clienții săi, atrăgând atenția asupra numărului tot mai mare de tentative de fraudă din mediul digital. Aceste atacuri au scopul de a obține ilegal sume de bani sau de a colecta date personale sensibile.

Reprezentanții băncii îi îndeamnă pe clienți să fie vigilenți în fața apelurilor telefonice, e-mailurilor, SMS-urilor, mesajelor pe WhatsApp sau rețele sociale care solicită acțiuni urgente, accesarea unor link-uri suspecte sau furnizarea de informații confidențiale, potrivit România TV.

Cum acționează infractorii cibernetici?

Banca Transilvania subliniază că nu va solicita niciodată:

  • Descărcarea unei aplicații care permite controlul de la distanță asupra dispozitivelor.
  • Inițierea unui transfer bancar către un cont anume.
  • Completarea de date personale sau bancare prin intermediul unui link primit prin SMS, e-mail sau alte canale de comunicare.
  • Oferirea detaliilor despre card (număr, PIN, CVV, data expirării) sau informații de acces în aplicațiile BT.
  • Deblocarea falsă a contului bancar prin link-uri suspecte.
  • Instalarea unor fișiere sau aplicații la cererea unui presupus reprezentant al băncii.

Mai mult, Banca Transilvania avertizează că nu trimite notificări prin care clienților li se cere să rezolve imediat o problemă financiară, acestea fiind tehnici frecvent utilizate de infractorii cibernetici pentru a induce panica și a determina utilizatorii să furnizeze date sensibile.

Cum se pot proteja clienții?

Banca recomandă adoptarea unor măsuri de precauție pentru a preveni fraudele:

  • Verificarea atentă a sursei mesajelor primite și evitarea accesării link-urilor suspecte.
  • Contactarea directă a băncii în cazul în care există suspiciuni legate de o comunicare primită.
  • Actualizarea regulată a parolelor și activarea autentificării în doi pași pentru conturile bancare.
  • Utilizarea exclusivă a aplicațiilor oficiale BT, care sunt:
    • BT Pay – destinată persoanelor fizice.
    • BT Go – destinată companiilor.

Banca Transilvania își îmbunătățește constant serviciile digitale pentru a oferi un mediu cât mai sigur clienților săi. Totuși, prevenția rămâne cel mai eficient scut împotriva fraudelor, iar clienții sunt sfătuiți să fie extrem de atenți la orice tentativă de înșelătorie din mediul online.

În Republica Moldova, Banca Transilvania  deține Victoriabank și BCR Moldova.

microcreditare.v1 900x505

Două companii de microcreditare din Moldova au încălcat regulile de creditare și au fost sancționate de Banca Națională a Moldovei. Este vorba de Mikro Kapital Company amendată cu 1,56 milioane de lei și MSA Credit cu 103,5 mii de lei.

În decembrie 2024, Banca Națională a descoperit că Mikro Kapital Company nu respecta cerințele privind creditarea responsabilă și raportarea financiară, operând într-un mod opac și furnizând informații eronate la biroul de istorii de credit, scrie bani.md.

Mikro Kapital Company se află pe locul 7 în clasamentul companiile de microfinanțere, cu active în valoare de 582,6 milioane de lei. În trimestrul III din 2024, compania a acordat împrumuturi în valoare de 565,6 milioane de lei. Iar profitul net al companiei a ajuns la 2,3 milioane de lei.

Cea de a doua companie sancționată, MSA Credit a fost sancționată pentru că nu a respectat cerințele interne și normele de clasificare a creditelor. Compania are active de 28,8 milioane de lei. În trimestrul III din 2024, soldul creditelor acordate a fost de 30,6 milioane de lei. MSA Credit a avut un profit de 506,6 mii de lei.

Europol

Polițiștii au reținut trei cetățeni moldoveni care au făcut parte din gruparea paramilitară Wagner, condusă de Evgheni Prigojin, și au luptat de partea rușilor, în Donețk și Bakhmut.

Potrivit Poliției Republicii Moldova, cei trei bărbați sunt din capitala Chișinău și din raioanele Bălți și Ialoveni, și au vârste de 32 și 33 de ani. În cazul celui din Ialoveni exista și o condamnare la închisoare, pe teritoriul Moldovei, pronunțată în 2015, după ce bărbatul a recunoscut că a fost mercenar în Donețk și Luhansk, scrie biziday.ro.

Potrivit autorităților ucrainene, între 2014 și 2023, aceștia au fost implicați în lupte majore din Ucraina, cum ar fi cea pentru aeroportul din regiunea Donețk, cea pentru ocuparea Bakhmutului sau cea pentru crearea unei cazemate la Debaltseve. Ei au acționat ca parte a grupării de mercenari Wagner – Batalionul Somalia, și a altor grupări armate ale “Republicii Populare Donețk”.

Operațiunea internațională de arestare, denumită “Avengers”, a implicat participarea a peste 200 de ofițeri de poliție. În primă fază, au fost efectuate peste 50 de percheziții la domiciliile și adresele înregistrate de către suspecți. Poliția a confiscat documente, dispozitive informatice și telefoane mobile, care conțineau dovezi importante precum mesaje, fotografii și înregistrări video privind procesul de recrutare, condițiile de lucru din cadrul Wagner și diverse operațiuni la care au participat.

Cei trei suspecți sunt doar primii arestați dintre cei 85 de cetățeni moldoveni care au luptat de partea Rusiei împotriva Ucrainei, conform unui bilanț al structurii operative a Poliției Ucrainene. De asemenea, conform Codului Penal al Republicii Moldova, “participarea în calitate de mercenari la conflicte armate, acțiuni militare sau acte violente îndreptate împotriva ordinii constituționale sau integrității teritoriale a statului se pedepsește cu până la zece ani de închisoare”.

Halep

Simona Halep a plecat din România! După retragerea din tenis, dubla campioană de Grand Slam a luat o decizie radicală. Fosta sportivă a dezvăluit care este locul unde se simte cea mai fericită.

Simona Halep a plecat din România. După anunțul retragerii sale din tenis, fostul lider WTA a împărtășit cu internauții că plănuiește să se mute în Dubai, considerând acest loc ca fiind cel în care se simte cu adevărat fericită.

Constănțeanca a petrecut o lungă perioadă de timp în Dubai și după suspendarea din 2022. Atunci, a ales să se îndepărteze de România pentru a scăpa de presiune și pentru a se antrena în vederea revenirii pe teren.

Recent, Halep a împărtășit o imagine sugestivă pe Instagram, însoțită de un mesaj: „Locul unde sunt fericită”.

Conform unor surse neconfirmate, românca ar fi achiziționat un apartament în Dubai de curând, după ce, în 2023, a vândut vila din Snagov pentru suma de 4,4 milioane de dolari.

Românca începe un nou proces pe 15 februarie

În altă ordine de idei, amintim că pe 15 februarie 2025, Simona Halep va începe un proces semnificativ la Tribunalul Suprem din New York împotriva companiei canadiene Quantum Nutrition, solicitând daune de 10 milioane de dolari.

Acțiunea legală vine ca urmare a unui incident din trecut, când suplimentul Keto MCT furnizat de compania din Toronto a fost contaminat cu roxadustat, o substanță interzisă.

Suplimentul respectiv, care ajunsese la staff-ul Simonei, condus de antrenorul Patrick Mouratoglou, a dus la suspendarea de patru ani a jucătoarei românce, după ce roxadustat a fost detectat în analiza antidoping.

Quantum Nutrition, companie deținută de frații John și Konstantinou Koveos, este acum în fața justiției, iar Simona Halep cere despăgubiri considerabile pentru prejudiciile suferite. Tribunalul Suprem din New York a acceptat să înregistreze cazul, stabilind prima audiență pentru 9 aprilie 2025.

Simona Halep, una dintre cele mai mari jucătoare de tenis din România, a anunțat oficial retragerea din competiții pe 4 februarie 2025, după o înfrângere dureroasă în primul tur al turneului Transylvania Open, pierdută cu scorul 1-6, 1-6 în fața italiencei Lucia Bronzetti.

Decizia de a se retrage a venit la scurt timp după ce reușise să își reducă perioada de suspendare pentru dopaj, având șapte meciuri jucate de la revenirea sa, dintre care a câștigat doar unul.

Retragerea Simonei Halep din tenis a fost anticipată de multă vreme, având în vedere accidentările care i-au afectat cariera în ultimii ani și presiunile fizice și mentale ale competițiilor de elită.

capital.ro

turism 900x505

Agenția de turism Karpaten, unul dintre cei mai mari turoperatori din România, face un pas important spre internaționalizare, deschizând birouri în Republica Moldova și Elveția. Noua extindere include atât agenții fizice, cât și o platformă online și o rețea de distribuție B2B, model deja consacrat în România.

„Ne extindem în Republica Moldova și Elveția după același model din România, iar birourile sunt deja deschise. Urmează să începem operarea în a doua parte a anului”, a declarat Alexandru Mărginean, acționar al grupului și fiul fondatorului Gheorghe Mărginean.

Decizia de a intra pe piața elvețiană a fost influențată de stabilitatea politică și economică a țării și de concurența mai redusă pe piața de outgoing, comparativ cu alte state vest-europene precum Germania sau Franța. În Republica Moldova, agenția își propune să valorifice oportunitățile pieței locale emergente, notează profit.ro.

Divizia Karpaten Outgoing, specializată în vânzarea de pachete turistice pentru destinații externe, a raportat vânzări de 890 de milioane de lei și un profit net de 16 milioane de lei în 2024. De asemenea, Karpaten Turism, axată pe incoming, a generat vânzări totale de 42 de milioane de RON și un profit net de 2,5 milioane de RON.

Grupul Karpaten include și alte divizii, cum ar fi Karpaten Hotels, care operează două hoteluri și are planuri pentru un al treilea, programat să fie inaugurat în următorii doi ani, și Karpaten Logistics & Tours, axată pe servicii logistice.

Fondată în 1996, Karpaten operează în prezent printr-o rețea de 17 agenții fizice în România și o platformă online, consolidându-și poziția de lider pe piața turistică. Cu extinderea în Moldova și Elveția, compania își propune să devină un jucător important și pe piața internațională.

pasport grazhdanina moldovy 5 e1555696499858Numărul de cereri privind obținerea cetățeniei Republicii Moldova este în creștere, potrivit directorului Agenției Servicii Publice din Republica Moldova, Mircea Eșanu, în cadrul emisiunii „Obiectiv Comun” de la TVR Moldova.

„Acest val am început să îl simțim masiv abia după începerea războiului din Ucraina din 2022. Noi am constatat o creștere a numărului de cereri depuse. În 2023-2024, noi am depășit cifra de 11.000, apropiindu-ne anul trecut de aproape 12.000 de cereri de redobândire sau de recunoaștere a cetățeniei”, a specificat Mircea Eșanu, citat de tvrmoldova.md.

Potrivit șefului Agenției Servicii Publice, jumătate dintre cererile de acordare a cetățeniei Republicii Moldova sunt depuse de cetățeni din Federația Rusă.

„Sunt foarte mulți, în cazul nostru, care vin dinspre Est pentru că am avut și noi valurile de la sfârșitul anilor 1940 de deportări. Sunt foarte mulți descendenți ai celor care au fost deportați după Ural, în Kazahstan sau Siberia. Sau cei care de bună voie s-au mutat în perioada sovietică pe teritotiul actual al Federației Ruse”, a spus Eșanu.

„De departe, cred că o jumătate dintre toate solicitările din cele 10.000 – 11.000 de anul trecut, circa 6.000 sunt persoanele care trăiesc astăzi pe teritoriul Federației Ruse. Or procesul de verificare al autenticității actelor doveditoare durează. Noi interpelăm instituțiile emitente din Federația Rusă. Pe al doilea loc sunt cei din Ucraina, deși în ultimul an noi constatăm o încetinire extrem de mare din partea autorităților ucrainene. Pe de altă parte, am impresia că și ei se protejează pentru că sunt foarte mulți bărbați, inclusiv cu familiile lor, care vor să redobândească cetățenia Republicii Moldova. În cazul nostru, sunt cei care trăiesc sau au bunici care au locuit în zona Bucovinei, sudul Basarabiei”, a spus Mircea Eșanu.

Totodată, directorul ASP a specificat că au fost înregistrate și cazuri de obținere a cetățeniei în mod fraudulos.

„Avem 50 -70 de cazuri de cereri frauduloase de obținere a cetățeniei. Cele peste 1.600 de nereguli care au fost identificate de noi în cadrul bunei comunicări avute cu colegii de la ANC. În ultimii doi ani, am anunțat public cazuri grave de tentative de obținere frauduloasă a cetățeniei Republicii Moldova”, a precizat Mircea Eșanu.

poster publicitar 11

Un afiș atractiv poate transforma orice mesaj publicitar într-un instrument puternic de comunicare vizuală. De exemplu, un afiș colorat cu un design modern poate fi utilizat pentru promovarea unui concert sau a unui eveniment cultural, atrăgând privirile trecătorilor. În mediul afacerilor, un afiș publicitar elegant poate evidenția un nou produs sau o ofertă specială într-un showroom sau magazin. Restaurantele pot folosi afișe pentru a prezenta meniul zilei, iar sălile de fitness le pot utiliza pentru a anunța abonamente promoționale. Oferind un impact vizual puternic, afișele pot fi tipărite pe hârtie standard, carton lucios sau chiar materiale rezistente la exterior, asigurând o expunere de lungă durată. O mulțime de posibilități, nu?

Pentru a învinge concurența acerbă, companiile trebuie să găsească metode eficiente pentru a ieși în evidență. Un afiș publicitar bine realizat poate capta instant atenția și transmite un mesaj clar, devenind un instrument esențial în strategiile de marketing offline. De la promovarea unui eveniment până la evidențierea ofertelor speciale, un poster poate transforma trecătorii în clienți, dacă este utilizat corect.

1. Design atractiv și mesaj clar

Un afiș publicitar trebuie să fie vizibil, ușor de înțeles și să transmită esența mesajului în câteva secunde. Culorile contrastante, fonturile lizibile și imaginile de calitate sporesc impactul vizual. Mesajele scurte și concise atrag mai bine atenția decât textele lungi. Un slogan memorabil și un apel la acțiune clar, precum „Profită acum!” sau „Ofertă limitată!”, pot crește eficiența afișului.

2. Alegerea formatului potrivit

Pentru o campanie eficientă, formatul afișului trebuie să fie adaptat locației unde va fi amplasat. Un poster de mari dimensiuni, plasat strategic în zone cu trafic intens, poate garanta o expunere maximă. În schimb, pentru evenimente locale sau promoții în spații restrânse, pot fi utilizate bannere publicitare, care oferă o suprafață mai mare pentru transmiterea mesajului.

poster 1

3. Tipărirea de calitate – un aspect esențial

Un design reușit trebuie completat de o execuție profesională. Ce sens are un afiș fenomenal de bine conceput, care se va decolora în timp record sau va rezista fix până la prima ploaie? O tipografie în Chișinău specializată poate oferi soluții de print de înaltă calitate, care să asigure culori vii, durabilitate și o prezentare impecabilă. Hârtia de calitate și tehnologiile moderne de imprimare contribuie la crearea unui produs final ce captează atenția și rezistă în timp.

Promoție specială pentru tipar de calitate

Pentru companiile care doresc să imprime afișe publicitare, bannere publicitare sau alte materiale promoționale, este disponibil promo codul PRINT-5%, valabil până pe 25 februarie. Detalii despre ofertă și condițiile aplicabile pot fi obținute contactând echipa Artpoligraf.

Un poster bine realizat și amplasat strategic poate deveni un instrument puternic de promovare. Printr-o combinație optimă de design, format adecvat și tipărire profesionistă, afișele pot atrage mai mulți clienți și pot contribui la creșterea vizibilității brandului.